سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایجاد روحیه نوآوری و شکوفایی (جمعه 87/2/27 ساعت 5:38 عصر)

بسم الله الرحمن الرحیم

امسال باید فضای نوآوری، کشور را فرا بگیرد و همه مسئولان خود را موظف بدانند با بهره گیری از امکانات مادی و معنوی، کارهای نو و ابتکاری و راه های میان بر را در سایه مدیریت صحیح، تدبیر درست و حکمت در فعالیت کشور وارد کنند تا کام مردم از ثمره این تلاش شیرین شود.

این جملات را رهبر انقلاب در ابتدای سال جدید در تشریح علت نامگذاری سال 1387 به عنوان سال نوآوری و شکوفایی، به نوآوری بزرگ بیان فرمودند. 

این نام گذاری نقطه عطفی در حرکت کشور به سمت نوآوری و شکوفایی  است، در صورتی که به نوآوری و شکوفایی بالاترازیک شعار نگاه کرد و آن را دستورالعملی برای توسعه و سازندگی درکشور نگریسته شود و تنها به گرفتن سمینارها و کنفرانس ها بسنده نکنیم .

ظرفیت جامعه ما به گونه ای است که در همه عرصه ها زمینه شکوفایی و نوآوری دارد به شرطی همه ما مخصوصا مسئولان با برنامه ریزی صحیح و دلسوزانه در جهت رشد و تعالی کشور اسلامی مان قدم برداریم و کاستی ها، گذشته خود را جبران نماییم و با همدلی هر چه بیشتر به پیام پدرانه رهبر عزیزمان پاسخ مثبت دهیم و بر عظمت و اقتدار کشورمان بیفزاییم.

به نظر می رسد برای تحقق شعار شکوفایی و نو آوری در جامعه باید ابتدا روحیه نوآوری و شکوفایی در افراد جامعه احیا شود و برای رشد روحیه نوآوری در افراد ذکر چند نکته مفید است:

1.      داشتن انگیزه الهی در هر فعالیت و تلاشی

2.      بازنگری در توانایی ها و استعدادهای شخصی خودمان

3.      استفاده نمودن از تمام استعداد و توانایی

4.      پیدا کردن راه های کوتاه تر و میان برها

5.      تقویت روحیه نقد پذیری و نقادی

6.      تقویت روحیه اتحاد و همبستگی

7.      مشورت کردن با متخصصان

 در سال 87 باید در میدان های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی و مبارزه با استکبار از حالت پدافندی باید به حالت آفندی در بیاییم و برای رسیدن به این مقصود باید روحیه نوآوری در فضای کشور حاکم باشد و در همه عرصه ها و زمینه ها خصوصا در عرصه مراکز مختلف آموزشی کشور که بیشترین قشر جوان و نوجوان را در اختیار دارند، اعم از دانشگاه ها، حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و ... تحولی پیش آید به گونه ای که از این همه انرژی و استعداد در سازندگی کشور استفاده شود و به جوانان اعتماد کنیم و در عرصه های مختلف به آنها فرصت دهیم تا توان و استعداد خود را نشان دهند. 

 

 





 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 1 بازدید
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدیدها: 1293 بازدید
  • درباره من
  • اشتراک در خبرنامه
  •